Diversificare: sunt bune semintele de Chia?

Număr afişări : 18.789

Am publicat pe 30 ianuarie 2012 urmatoarele informatii despre semintele Chia.

“Au de 30 ori mai multi antioxidanti decat afinele, de 6 ori mai mult calciu decat laptele integral, de  3 ori mai mult fier decat spanacul, de 15 ori mai mult magneziu decat in broccoli, de 8 ori mai mult omega 3 decat somonul, cu 50% mai mult acid folic decat sparanghelul, cu 25% mai multe fibre decat inul. Sunt scumpe, dar nu mai scumpe decat toate lucrurile pe care le cumparam atunci cand sanatatea noastra e subrezita sau atunci cand incercam sa ne intarim sistemul imunitar. Consumam in medie 1 lingurita (copiii peste 3 ani si adultii) si 1/2 lingurita ( copii de la 8 luni la 3 ani), de 3 ori pe saptamana.”

Pe 22 august 2016 am primit fata de cele de mai sus, urmatoarea intrebare de la Alina, mama unui copilas de 1 an si 6 luni:

Buna Cristela, am inceput recent sa-i dau chia sub forma de budinca cu fructe la micul dejun puiului meu de 1 an jumate si am o nedumerire, tot citesc peste tot sa nu se dea mai mult de 1/2 lingurita de 3 ori pe saptamana la copilasii mici (si 1 lingurita la adulti), dar nu se explica nicaieri de ce, si chiar nu inteleg de ce, daca sunt atat de bogate in nutrienti, ce contin de trebuie restrictionat atat de mult consumul lor?

Raspuns:

Draga Alina,
Multumesc pentru intrebare. Iti inteleg confuzia in labirintul parerilor si teoriilor alimentare.

Singura recomandare pe care ti-o fac este sa nu te lasi pacalita de abordarea reductionista ca “nutrientii sunt mai importanti decat alimentul integral.”. Hrana este de fapt INFORMATIE. Ce se intampla in mintea si in INIMA noastra cand pregatim pregatim mancarea, influenteaza calitatea si valoarea hranei intr-o masura mai mare decat orice proclamatie referitoare la nutrienti, cantitati, calorii etc.

Nu mai cauta “adevarul”, el se afla in inima ta si in observatiile tale personale. TU esti cel mai priceput EXPERT pentru copilul tau. Teoria e una, practica si intuitia materna despre ce e rezonabil, just, natural, daunator sau folositor – sunt alta. Daunele sau foloasele unor alimente se pot modifica de la o ora la alta, de la un loc la altul, de la o varsta la alta! Totul e sa fim constienti in fiecare clipa de efectul alimentelor asupra corpului si a mintii! (am prezentat subiectul alimentatiei constiente si in acest videoclip).

Cu drag,




Număr afişări : 18.789

Distribuie: