Surse vegetale de calciu. Preambul la ”Demineralizarea dinților la copii mici”

Număr afişări : 7.172

Public la cerere, tabelul cu surse vegetale de calciu si gradul lor de absorbție conform datelor obținute cu sprijinul PCRM (Comitetul Medicilor pentru Medicină Responsabilă din Washington, DC.)


Înainte de a corecta orice carență, vă rog (re)citiți Capitolul 3 – Nu ai de ce să îți faci griji din cartea mea de nutritie și de dezvoltare personală Diversificarea, pur și simplu.

Nu-mi place deloc, dar n-am ce-i face, trebuie să repet o dată pe an cel puțin: mame iubite, femei frumoase și inteligente, nu vă mai torturați zilnic alergând după nutrienti izolați pentru a corecta dezechilibrele apărute în corpul vostru de gravide, viitoare gravide, lăuze sau în corpul copiilor. Vă jucați de-a Ucenicul vrăjitor, pe deasupra și legate la ochi! (dacă nu înțelegeți de ce, citiți cu atenție până la capăt).

Ba vrem calciu, ba fier, ba magneziu, ba vitamina D, ba vitamina B, ba omega 3, ba omega 6, ba stimularea imunității – toate sunt strategii reducționiste, posibil utile doar accidental, în cazuri extreme și doar pentru a câștiga timpul pentru necesar înțelegerii și conceperii unei strategii integrative coerente de recuperare. Separarea nutrienților și încercarea de a obține din ei aceleași beneficii ca din alimente integrale demonstrează ignoranță față de modul în care nutriția acționează în organism.

Soluţia rezolvării tuturor problemelor legate de carențe nu este suplimentarea dozelor de nutrienți, ci asimilarea și folosirea corectă a acestora.

Pentru ca efortul vostru de a găsi, cumpăra, prepara și asigura alimentar toți acești nutrienți să fie răsplătit, nutrienții respectivi trebuie să poată fi digerați (atenție masticație, mucoasa stomacală, funcționarea corectă a pancreasului și a ficatului!), absorbiți în sânge (atenție la inflamațiile, adică ”-itele” din tractul digestiv!) și să fie metabolizati/utilizați (atenție sănătatea și echilibrul fin al sistemului endocrin, mai ales suprarenale și tiroidă!).

Și dacă toate cele de mai sus merg ca unse (deși am curaj să pariez pe ce vreți voi că măcar la una dintre aceste etape dăm fiecare dintre noi rateuri), atunci să vedeți de ce e riscant și ineficient să alergați după un nutrient anume, în loc să gândiți ”aliment integral” – doar câteva exemple, dar am o tolbă plină:

1. Mineralele evidențiate de analiza sângelui nu indică și modul în care acestea sunt utilizate la nivel celular. Analiza sângelui poate indica un nivel normal de Ca, în timp ce la nivel celular există o carență severă. Cu alte cuvinte, avem de a face cu o problemă legată de utilizarea incorectă a calciului în organism, şi nu o problemă provocată de carenţa de calciu.

2. Suplimentarea cu Ca pe fondul epuizarii glandei paratiroide poate duce la formarea de calculi (pop. cioturi/ciocuri osoase) sau exces de calciu. Dacă este si tiroida leșinată (hipoactivă), va fi încetinită sau oprită folosirea Ca și vai de celulele noastre care vor țipa de foame.

3. Este o ironie să consumăm lactate pentru Ca, când în realitate, printre efectele pe care le produce laptele și derivatele sale se numără și incapacitatea de a utiliza Ca (prin inflamarea glandei tiroide).

4. Suplimentele de vitamine şi de minerale pot provoca dezechilibre în organism.

Acidul ascorbic afectează nivelul de calciu din organism şi modul în care e utilizat.

Absorbţia de calciu este micşorată în prezenţa fosforului.

Utilizarea corectă a calciului se produce în prezenţa magneziului.

Vitamina C este necesară în procesul de absorbţie a fierului, însă cantităţi excesive de vitamina C pot conduce la carenţe de cupru.

Vitamina D intensifică utilizarea calciului, însă, dacă este consumată în cantităţi exagerate, ea poate avea drept efect carenţe de magneziu.

Calciul scade gradul de absorbție a fierului până la 400%.

Beta-carotenul însă crește absorbția fierului până la 300%.

Fierul consumat în cantităţi excesive devine toxic si duce la scăderea nivelului de crom (necesar în afecţiunile legate de transferul de insulină), de zinc (necesar în producerea insulinei şi a energiei), de calciu şi la creşterea nivelului de sodiu (edeme), de azot şi de fosfor (acidoză).

Există perechi de nutrienți care se influențează reciproc și care au un impact semnificativ asupra sistemul imunitar: calciul și vitamina D, vitamina A și vitamina D, vitamina E și vitamina A, magneziul și fierul, potasiul, calciul, sodiul și fosforul, cuprul cu fierul și zincul etc.

Vă doare deja capul? Și pe mine. Și când te gîndești că abia am început…

Cine pretinde așa ceva de la o mamă sau cine crede că poate intra în competiție cu Natura controlând cu ajutorul suplimentelor sau al nutriției aplicată reducționist toate aceste calibrări biochimice și care sunt menite să se realizeze natural, să știe că inteligența personală s-a întors împotriva lui, că nebunia e la o aruncătură de băț și că aroganța lui a traversat granițele Universului.
Număr afişări : 7.172

Distribuie:

Sunt acceptate observații, comentarii critice sau păreri care nu coincid cu ale autorului, dacă:

1. Sunt exprimate cu bunătate autentică și cu omenie.

2. Sunt adevărate.

3. Sunt necesare și aduc un aport constructiv comunității de cititori.

  1. Ce sa facă o mămica cum sa o i a de la zero corect, adică o carte cu meniul corect pe o luna spre exemplu pt un copil?

    1. Buna seara cu drag, ca asa-i obiceiul pe strada mea. 🙂 Multumesc frumos pentru intrebare. Ce varsta are copilul si ce va face sa credeti ca mama ca nu il alimentati corect. Ce e incorect, dupa intelegerea Dvstra?

  2. Buna seara cu drag, foarte interesante aceste informații! In concluzie vor sa zică ca degeaba iau suplimente de vitamine și minerale?
    Acum băiețelul meu face 1 an și am observat o demineralizare a danturii și faptul ca pierd destul de mult par; am început sa iau anumite suplimente crezând ca rezolv ceva, însă sa înțeleg ca doar Alimentația ma poate ajuta? Și ce as putea sa fac?

    Mulțumesc!

    1. Buna seara, multumesc pentru deschidere. Pentru a rezolva problema, intrebarea principala este ”Ce anume face ca celulele corpului sa nu mai functioneze, sa se degradeze?” Orice parte din corpul dvstra reprezinta de fapt celule. Acolo e cauza, acolo e solutia.

      Daca ma urmariti de mai mult timp, atunci stiti ca eu am o abordare holistica. Adica nu consider ca ne imbolnavim dintr-o cauza unica si nu consider de aceea ca exista o sursa unica de vindecare. Se lucreaza la toate nivelele.

      Nici suplimentele, nici alimentatia nu va poate ajuta sa rezolvati o carenta, daca nu aveti digestie impecabila, absorbtie in sange impecabila si metabolism impecabil. Pentru ca tot ce inghititi, e INUTIL daca nu se absoarbe in sange si nu e utilizat.

      Daca doriti sa intelegeti mai bine ce vi se intampla si ce e faut , cititi cartea Dr. Robert Morse – Sa traim sanatos fara toxine. Daca doriti sa discutam personal in cadrul unor sesiuni educative axate pe regenerare celulara, va rog sa imi scrieti pe contact@cristelageorgescu.ro

      Daca mai sunt intrebari, va astept de fiecare data cu drag.

      Cristela GEORGESCU

  3. Buna seara. Multumim pentru datele prezentate si pentru explicatiile clare care aduc lumina si intelegere in noianul de informatii existente pe aceasta tema. Va adresez si eu intrebarea: cu ce surse vegetale se poate corecta o “anemie compensata; adica o hemoglobina normala, dar depozitele de fier golite” – diagnostic primit de un adolescent in urma unei analize de sange in care feritina a avut ca rezultat 10,2 ng/mL (interval de referinta 13-150), iar hemoglobina 11,2 g/dL (interval de referinta 11,7 -15,5) si pentru care a primit recomandarea de a lua 6 saptamani supliment de fier. Exista un tabel asemanator si pentru absorbtia fierului? Multumesc din suflet pentru raspuns. O seara cu pace si liniste. Mihaela

  4. Buna seara !credeti ca ar putea fi o legătura intre dezechilibru de vitamine/minerale si sarcoidoza ,am rămas gravida doar in urma suplimentelor alimentare .Si daca da ,aveti un sfat pt mine in afara verzei si ceaiului de mușețel pt o mai buna funcționare a suprarenalelor (banuiesc ca au legătura cu sarcoidoza ,dar pot sa ma înșel fiind concluzia mea din ce am citit …pe net )

  5. Buna Cristela
    Doresc sa impartasesc cu cititorii mai sceptici si acest articol care sustine teoria mostenirii genetice:
    “Cromozomii oamenilor care înjură îşi schimbă într-un mod activ structura şi se auto-distrug, iar celulele ADN crează un «program negativ» pe care îl moştenesc urmaşii persoanei date” – fragment din articolul de aici:
    https://www.ganduridinierusalim.com/cromozomii-oamenilor-care-injura-isi-schimba-intr-un-mod-activ-structura-si-se-auto-distrug-iar-celulele-adn-creaza-un-program-negativ-pe-care-il-mostenesc-urmasii-persoanei-date/

    Ganduri bune tuturor! ❤️

  6. Buna Cristela!
    Eu am doi baietei, unul de patru ani si un bebelus de 3 luni si un pic. O sa-ti scriu pe scurt, cazul nostru legat de demineralizarea daturii baietelului meu mai mare.
    La doi ani si un pic au inceput sa i se demineralizeze dintisorii, desi mereu am incercat sa avem o dieta echilibrata, vegetariana. El nu manca nici un fel de lactate iar noi ocazional, doar de capra, la fel si cu alimentele cu zahar ( traind la oras am cautat surse cat mai ok si pt legume sau fructe. A fost alaptat pana la 3,5 ani cand am ramas insarcinata din nou. Simteam ca e ceva in neregula cu el dar nu accepta sa mergem la doctor. Pana la urma am gasit un doctor care ne-a spus ce se intampla de fapt. Am facut analize si a reiesit o intoleranta la gluten si cateva fructe si legume, totul pe fondul unei alte afectiuni, si anume Sindromul colonului permeabil, se pare o predispozitie genetica transmisa de la mine. Spun asta pt ca si acum cu un bebe alaptat exclusiv, ma confrunt cu aceasta stare. Stiu despre cauzele emotionale ale bolilor si faptul ca sunt o persoana anxioasa etc nu ma ajuta dar lucrezcu mine si in aceasta directie. As vrea sa ne vorbesti si despre acest lucru si cum ne putem vindeca urmand o abordare holistica, vegetariana. Urmez o dieta de eliminare a alimentelor (inclusiv legume,fructe,nuci) cu continut ridicat de histamine, pt ca am observat ca acestea il necajeau pe bebe, dar ce fac mai departe?! Cum imi recastig sanatatea intestinului cand multe legume si fructe trebuie sa le exclud. Am mai inlaturat glutenul, am limitat consumul de indulcitori, chiar si naturali (miere, fructe uscate) si mi-e bine, dar stiu ca e nevoie de enzime si probiotice si aici e un pic dificil pt ca in ultimele doua luni am preferat alimente gatite si prea putin crude, din cauza inflamatiei colonului.
    Am zis ca e pe scurt si m-am lungit un pic 🙂

    Zile senine!

    PS: Multumesc draga Cristela pentru sfat si invatatura! E prima data cand iti scriu dar “te stiu” de multicel 🙂

    1. Multumesc, draga Corina, pentru comentariu si iti spun bine ai venit pe site!

      Inflamatia este una dintre cauzele fundamentale ale TUTUROR disfunctionalitatilor celulelor corpului nostru. Orice dieta care nu poate fi adoptata ca stil de viata, care nu ne umple de vitalitate, care nu ne trezeste si energizeaza sistemul nervos si fiecare celula din corp, nu e dieta adecvata.

      Demineralizarea este un subiect complex si voi face probabil o serie de video-uri pe YouTube cu acest subiect – ma voi ocupa lunile ce vin. Nu poate fi abordat intr-un articol, cu atat mai putin intr-un comentariu.

      Daca doresti intre timp sa ne aplecam in amanunt asupra cazului vostru specific, te astept cu bucurie la Sesiuni Private.

      Imbratisari si recunostinta,

      Cristela

  7. Buna ziua, am observat ca in tabel sunt mentionate vegetale fierte (kale,mangold, de exeplu), se absoarbe mai bine calciu in forma aceasta? Multumesc.

    1. Multumesc pentru intrebare. Nu va impiedicati de amanunte. Calciul se absoarbe bine cand mucoasa intestinului subtire nu este inflamata si acoperita de placa mucoida si cand glandele tiroida, paratiroide si suprarenale sunt in stare de echilibru (ceea ce nu mai e cazul la majoritatea fiintelor umane, nici macar la copiii mici). Priorotatea Dvstra trebuie sa fie regenarea acestor tesuturi si organe, in pararelel cu o alimentatie care favorizeaza buna nutritie celulalra. Multumesc

Care este opinia ta?